Strona główna » Ekonomia i zarządzanie » Społecznie odpowiedzialne uczelnie wyższe
Społecznie odpowiedzialne uczelnie wyższe

Społecznie odpowiedzialne uczelnie wyższe

Autor: Maciej Bielecki

Autor: Agnieszka Bukowska-Piestrzyńska

Autor: Joanna Górniak-Krupińska

Autor: Urszula Motowidlak

Liczba stron: 126

Rok wydania: 2025

ISBN: 978-83-8331-773-1

e-ISBN: 978-83-8331-774-8

Dostępność: Otwarty dostęp

Otwarty dostęp
Pobierz bezpłatnie

  • Opis produktu
  • Spis treści
  • Recenzje produktu (0)


Uczelnie wyższe XXI wieku są zobowiązane aktywnie odpowiadać na bieżące potrzeby społeczności akademickiej oraz interesariuszy zewnętrznych. Zmiany społeczne i geopolityczne, dynamicznie rozwijające się technologie cyfrowe oraz sukcesywnie pogarszający się stan środowiska naturalnego sprawiają, że transformacja tych instytucji powinna przebiegać w kierunku powstania odpowiedzialnych społecznie i zrównoważonych organizacji. W prezentowanej książce omówiono wybrane obszary dotyczące tej tematyki.
Monografia składa się z czterech rozdziałów. Pierwszy stanowi wprowadzenie do problematyki społecznej odpowiedzialności uczelni wyższych oraz koncepcji uczelni wyższych trzeciej generacji. Drugi dotyczy celów i założeń zrównoważonego rozwoju uczelni wyższych. W rozdziale trzecim ukazano dualny system kształcenia jako egzemplifikację współpracy uczelni wyższych z interesariuszami zewnętrznymi. W ostatnim rozdziale skoncentrowano się na dobrych praktykach społecznej odpowiedzialności uczelni wyższych.
Publikacja może stanowić dobry punkt wyjścia do dyskusji na temat społecznie zrównoważonych uczelni wyższych.
 

Wstęp    9

Rozdział 1. Rozwój rynku usług transportu lotniczego w Polsce na tle tendencji światowych    19
1.1.    Charakterystyka rynku usług transportu lotniczego w Polsce i na świecie    19
1.2.    Czynniki wpływające na rozwój rynku usług transportu lotniczego    35
1.3.    Regulacje prawne na rynku usług transportu lotniczego    42
1.4.    Przewidywane zmiany rozwoju rynku usług transportu lotniczego    47

Rozdział 2. Wartość dla klienta na rynku usług transportu lotniczego – podejście konceptualne     57
2.1.    Koncepcja tworzenia wartości jako element zarządzania wartością    57
2.2.    Wartość dla klienta na tle koncepcji marketingu wartości    64
2.3.    Zachowania konsumentów i ich decyzje zakupowe w procesie tworzenia wartości dla klienta    69
2.4.    Pojęcie oraz atrybuty wartości dla klienta    74
2.5.    Rola informacji rynkowych i konsumenckich w procesie tworzenia wartości    78

Rozdział 3. Instrumenty zarządzania wartością dla klienta na rynku usług transportu lotniczego    81
3.1.    Rola strategii marketingowej w tworzeniu wartości dla klienta    81
3.2.    Segmentacja rynku jako punkt wyjścia tworzenia wartości dla klienta    89
3.3.    Instrumenty oraz obszary budowania wartości dla klienta    92
3.4.    Programy lojalnościowe dla pasażerów w kontekście oferowanej wartości    97
3.5.    E-komunikacja i aplikacje mobilne w budowaniu wartości dla klienta    103
3.6.    Znaczenie mediów społecznościowych w zarządzaniu wartością    111

Rozdział 4. Marketing wartości dla klienta na rynku usług transportu lotniczego w Polsce w świetle wyników badań własnych    115
4.1.    Przedmiot i metodyka badań własnych    115
4.2.    Badanie 1. Usługi oferowane przez regionalne porty lotnicze – obserwacja uczestnicząca    117
4.3.    Badanie 2. Atrybuty wartości dla klienta w świetle decyzji zakupowych oraz działań portów i przewoźników lotniczych – badanie ankietowe wśród pasażerów    126
4.4.    Badanie 3. Obszary i instrumenty budowania wartości dla klientów – wywiady pogłębione IDI z ekspertami    140
4.5.    Schemat zarządzania wartością dla klienta na rynku usług transportu lotniczego w Polsce oraz wyniki badania 4, weryfikującego schemat    149
4.6.    Wnioski z przeprowadzonych badań    161
4.7.    Rekomendacje oraz proponowane kierunki usprawnień    164

Zakończenie    169
Bibliografia    173
Spis tabel    197
Spis rysunków    199
 

Nikt jeszcze nie napisał recenzji do tego produktu. Bądź pierwszy i napisz recenzję.

Tylko zarejestrowani klienci mogą pisać recenzje do produktów. Jeżeli posiadasz konto w naszym sklepie zaloguj się na nie, jeżeli nie załóż bezpłatne konto i napisz recenzję.

USTAWIENIA PLIKÓW COOKIES
W celu ulepszenia zawartości naszej strony internetowej oraz dostosowania jej do Państwa osobistych preferencji, wykorzystujemy pliki cookies przechowywane na Państwa urządzeniach. Kontrolę nad plikami cookies można uzyskać poprzez ustawienia przeglądarki internetowej.
Są zawsze włączone, ponieważ umożliwiają podstawowe działanie strony. Są to między innymi pliki cookie pozwalające pamiętać użytkownika w ciągu jednej sesji lub, zależnie od wybranych opcji, z sesji na sesję. Ich zadaniem jest umożliwienie działania koszyka i procesu realizacji zamówienia, a także pomoc w rozwiązywaniu problemów z zabezpieczeniami i w przestrzeganiu przepisów.
Pliki cookie funkcjonalne pomagają nam poprawiać efektywność prowadzonych działań marketingowych oraz dostosowywać je do Twoich potrzeb i preferencji np. poprzez zapamiętanie wszelkich wyborów dokonywanych na stronach.
Pliki analityczne cookie pomagają właścicielowi sklepu zrozumieć, w jaki sposób odwiedzający wchodzi w interakcję ze sklepem, poprzez anonimowe zbieranie i raportowanie informacji. Ten rodzaj cookies pozwala nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony.
Pliki cookie reklamowe służą do promowania niektórych usług, artykułów lub wydarzeń. W tym celu możemy wykorzystywać reklamy, które wyświetlają się w innych serwisach internetowych. Celem jest aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Cookies zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach naszego sklepu internetowego.
ZATWIERDZAM
Ta strona korzysta z plików cookies.
Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie zgodnie z aktualnymi ustawieniami Twojej przeglądarki.
Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce prywatności i cookies.
USTAWIENIA
ZAAKCEPTUJ TYLKO NIEZBĘDNE
ZGADZAM SIĘ
zamknij
Kontrast
Wielkość tekstu
Wysokość linii
Odstęp liter
Kursor
Skala szarości
Ukryj obrazy
Czytelna czcionka
Wyłączenie animacji
Wyrównanie tekstu
Nasycenie
Podkreśl odnośniki
Czytnik ekranu
Zresetuj wszystkie ustawienia